Loop.

Peace be upon you.

My Photo
Endorphins
A flawed novice observer.
View my complete profile

The crowd.

Wednesday, January 18, 2012

Yeye je kau kata aku tak perlukan kau. Babap kang.






Soooo he didn't hate me.


Dia cuma tacing.
Dia fikir aku tak perlukan dia.



Beb. Kapel ke tidak
dan sudah tentu aku tak nak kapel
kawan macam kau
memang aku perlukan kat dunia ni.



Kawan macam kau
walaupun bahasa kau puaka habis
sampai batu bata blok Mutiara ni aku rasa cam nak cabut je
pastu campak kat muka kau semuanya
tapi kau jujur, dan agama kau kira kental jugak
and that's all that matters.



Lagipun aku dah muak menghadap manusia
yang bahasa takde la puaka mana
tapi hipokrit. Tikam belakang. Kutuk kutuk.
Haa, teruskanlah menambah berat bahu kiri korang.



"kau dah tak perlukan aku lagi, kan?"
tak tipu, ayat tu buat aku nangis tau tak.
Sebab apa? Sebab aku dah buat kau sakit.
Dan kau mungkin akan jauh dari aku, sikit demi sikit.



Let me set things straight.
Aku masih perlukan kau.
Tapi kalau kau terus biarkan hati kau buta
sampaikan penjelasan aku pun kau tak nak dengar, fahami..
apa ni? Tawar hati je rasa.



Sampai bila?



Soalannya
bukanlah, 'sampai bila Syahidah nak tunggu?'
ianya, 'sampai bila kau ingin terus buta?'
Nak aku tunggu? Boleh.
But in the time being, I'll move on, step by step.
Kau nak datang balik, aku akan terima balik nye lah, jangan risau.
Bila kau perlukan aku
carilah aku. InsyaAllah aku cuba bantu.
Tapi kalau kau tak jumpa aku, atau aku tak mampu bantu
minta pada Yang Maha Esa.



Aku mana la reti pedajal orang dengan sengaja.
Nganjing, maki, bahan.. then yes aku mampu.
Tapi untuk buat camni.. agaklah kalau nak label aku pun.



So, to sum this up
aku tunggu kau pulang, supaya kita boleh jadi aman semula.
Tapi pada masa yang sama, hidupku akan kuteruskan.
Apa nak jadi, jadilah. 
Kau bebas. Kau nak hilangkan diri terus, baiklah.
Kau nak cari aku? Fine. Tak kisah.



Aku faham hati kau macam mana. Sket la.
Lembut je. Cuma, kau lelaki kan. Ego memang ada.
Lagipun lelaki dicipta untuk menjadi pemimpin.
Pelindung para bidadari dunia.
Khalifah. Tanggungjawabmu, wahai lelaki, adalah besar.
So obviously, and naturally, you can't afford to be weak.. or appear weak.



Tapi
jangan sampai ada yang terluka kerana ego kau.
Lihatlah dunia, lihatlah manusia dan ragam ragamnya.
Guna akal. Selami hati mereka.
You don't have to fit in.
Just observe, and understand.



Dan ingat
aku sayang kau, ikhlas
sehingga Dia inginkan sebaliknya.





4 hello(s):

Nafisah Ruslan said...

how sweet u are.. mendoakan yang terbaik untuk kawan2. semoga allah sentiasa disisimu kawan :)

a UiTM Student said...

bia orang buat kita jangan kita buat orang. fikir akhirat, insyaAllah jadi. hahaha

si robot comel said...

waa,betul ckp fisa tu beb.

a UiTM Student said...

hahahah thanks. aku amin kan je la. :D